پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاخ سفید از ادعاهای مکرر خود درباره برنامه‌های رژیم صدام دیکتاتور سابق عراق دفاع کرد.

کاخ سفید امروز از ادعاهای مکرر خود درباره برنامه‌های رژیم صدام دیکتاتور سابق عراق برای ساخت تسلیحات کشتار جمعی و ارتباط این رژیم با تروریست‌ها با وجودی‌که یک کمیته سنا این ادعاها را زیر سوال برده است دفاع کرد.

به گزارش تهران واحد مرکزی خبر ازخبرگزاری فرانسه در واشنگتن / دانا پرینو سخنگوی کاخ سفید امروز گفت کل جهان همین اطلاعاتی را که ما قبل از جنگ عراق داشتیم در اختیار داشت.

وی گفت ما بر اساس اطلاعاتی عمل کردیم که در اختیار داشتیم و کل جهان نیز همین اطلاعات را در اختیار داشت.

این درحالی است که کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا این ادعاهای آمریکا را زیر سوال برد و تاکید کرد که دولت جرج بوش رییس جمهور آمریکا مردم آمریکا را درباره جنگ عراق فریب داده است.

کمیته اطلاعات سنای آمریکا امروز گزارش داد جرج بوش رییس جمهور آمریکا و دستیاران ارشد وی درباره ارتباط صدام دیکتاتور سابق عراق با تروریسم اغراق کرده بودند و تردیدهای سازمان های اطلاعاتی را درباره برنامه های تسلیحاتی رژیم صدام نیز نادیده گرفتند زیرا تصمیم خود را برای جنگ عراق گرفته بودند.

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا اعلام کرد بیانیه های مختلف دولت بوش دراین باره که رژیم سابق عراق با القاعده ارتباط داشته و این شبکه را تامین تسلیحاتی می کرده اغراق آمیز بوده است و دستگاههای اطلاعاتی چنین عقیده ای نداشتند.

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا افزود بیانیه های دولت بوش قبل از تهاجم مارس دو هزار و سه به عراق درباره برنامه های تسلیحاتی رژیم صدام نیز اغراق آمیز بود و دستگاههای اطلاعاتی آمریکا درباره آنها تردید داشتند اما دولت بوش به این مسئله توجهی نکرد زیرا تصمیم خود را برای جنگ گرفته بود.

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا از گزارشهایی که بهانه اصلی آمریکا برای تهاجم به عراق یعنی وجود تسلیحات کشتار جمعی در این کشور را بی اساس توصیف کرده بودند حمایت کرد.

جان راکفلر رییس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا اعلام کرد بوش و دستیارانش پس از حملات یازده سپتامبر دو هزار و یک جنگ با القاعده را به عنوان توجیهی برای سرنگونی صدام دستاویز قرار دادند.

کمیته اطلاعاتی سنا تصریح کرده است که دولت بوش برای توجیه جنگ عراق براساس ادعاهای واهی مردم آمریکا را گمراه کرده است.

در گزارش کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا به یکی از بیانیه های دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا درباره وجود تاسیسات زیرزمینی تسلیحات کشتار جمعی در عراق اشاره شده است که دستگاههای اطلاعاتی آنرا رد کرده بودند. 

کد خبر 54088

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز